Co to jest Hot Spot?

HOT SPOT to miejsce, w którym można bezprzewodowo połączyć się z Internetem, przy pomocy własnego urządzenia –przenośnego komputera, palmtopa, telefonu komórkowego i innego urządzenia wyposażonego w bezprzewodową kartę Wi-Fi. Podstawowym elementem HOT SPOTA jest Access Point (ang. punkt dostępu) czyli zestaw urządzeń umożliwiający korzystanie z bezprzewodowej sieci Internet. Sieć HOT SPOTÓW rozszerzona o dedykowany, centralny system zarządzania, stanowi punkt wyjścia dla każdej kampanii Wi-Fi marketingowej.

Wi-Fi Marketing to nie sam HOT SPOT ani dostęp do Internetu Wi-Fi. To:

  • znacznie szersze pojęcie dotyczące nie tylko kanału, lecz również sposobu komunikacji i interakcji z odbiorcami,

  • szersza funkcjonalność, możliwość szybkiej zmiany lub modyfikacji kampanii, dostępność wielu rodzajów powierzchni reklamowych, wsparcie kampanii nietypowych

  • większe możliwości wpływu na działania marketingowe przy stałej mierzalności dotarcia i zysku z kampanii marketingowych, przy scentralizowanym zarządzaniu i raportowaniu.

Skuteczność kampanii Wi-Fi Marketingu w dużej mierze uzależniona jest od zastosowanych narzędzi oraz metodyki. Ważna jest również pełna mierzalność osiąganych wyników dla umożliwienia szybkiego dostosowania kampanii do oczekiwań odbiorców. Bez stosownych mechanizmów zarządzania siecią i kampanią, mechanizmów publikacji treści czy bieżącej, scentralizowanej kontroli dotarcia i efektów kampanii HOT SPOT to wyłącznie dostęp do Internetu.

Efektywnym narzędziem  Wi-Fi Marketingu HOT SPOT staje się dopiero po uruchomieniu mechanizmów zarządzania treścią, w  tym również modułów reklamowych czy wynikajacych z tego modułów mierzących efektywność kampanii.

Rosnące zaitneresowanie kampaniami Wi-Fi Marketingu wyraźnie wskazuje na potencjał kanału, dlatego też dysponując własnym HOT SPOTEM warto przekształcić go w kanał Wi-Fi Marketingowy i analizować korzyści płynące z jego zastosowania.